Site Overlay

Sopimusehdot

Verkkokaupan sopimusehdot

BestDrive Suutarilan -verkkokaupan sopimusehdot

Nämä ehdot ovat BestDrive Suutarilan –verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehdot (jäljempänä ”Ehdot”), joita sovelletaan internetsivujen helsinginrengashotelli.fi, hrh.fi ja vanneverkkokauppa.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan BestDrive Suutarilan ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. BestDrive Suutarilan verkkokaupassa voi asioida kuluttaja-asiakas, joka on vähintään 18-vuotias, sekä yritykset. BestDrive Suutarila on markkinointinimi, nämä ehdot ovat samat myös Helsingin Rengashotelli Oy:llä joka on verkkokaupan virallinen toimija.

1.Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata Verkkokaupassa tuotteita joko rekisteröityneenä kanta-asiakkaana tai ilman jäseneksi rekisteröitymistä.
Mikäli asiakas tilaa tuotteita liittymättä BestDrive Suutarilan kanta-asiakkaaksi, asiakkaan on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.
Tilaamisen edellytyksenä on toimiva sähköpostiosoite, sillä tilausvahvistus toimitetaan asiakkaalle vain sähköpostitse. BestDrive Suutarilan kanta-asiakas näkee tilauksen tiedot myös omilla kanta-asiakassivuillaan. Mikäli asiakkaan tilaamaa tuotetta ei ole saatavilla, on BestDrive Suutarilalla oikeus perua kauppa ja palauttaa rahat asiakkaalle.

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Jotta BestDrive Suutarila voi palvella asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla, rekisteröityneen asiakkaan tulee ilmoittaa tietojensa muuttumisesta viivytyksettä BestDrive Suutarilalle, tai muuttaa omat yhteystietonsa kanta-asiakassivujen kautta.

Liittyessään BestDrive Suutarilan kanta-asiakkaaksi, asiakas valitsee itselleen salasanan, jonka asiakas sitoutuu pitämään salaisena ja olemaan ilmaisematta sivullisille. Asiakas vastaa tunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Mikäli asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai joutuneet sivullisen haltuun taikka hänen tunnuksiaan käytetään väärin, asiakas on velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi BestDrive Suutarilalle. BestDrive Suutarilalla on oikeus jäädyttää asiakkaan tunnukset, mikäli se katsoo, että tunnuksia käytetään väärin.

2.Henkilötietojen käsittely

BestDrive Suutarila käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään rekisteriselosteessa kuvatuin tavoin.

3.Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä (”cookies”). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten ja milloin verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä verkkokaupan sivuja asiakas on selannut, mitä selainta asiakas käyttää ja mistä asiakas on tullut Verkkokauppaan. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.
Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää verkkokauppaa, jotta se palvelee asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen.
Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan, mutta tällä on vaikutusta verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

4.Tuotteiden tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu siten, että asiakas lisää haluamansa tuotteet ostoskoriin, minkä jälkeen asiakas vie tilauksen loppuun verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö ennen tilauksen loppuun viemistä. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen antamaansa sähköpostiosoitteeseen samantien tilauksen jälkeen. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakkaalla ei ole palautusoikeutta hänelle erikseen kustomoiduille vanteille siinäkään tapauksessa että ne eivät sovi hänen autoonsa. Kustomoidulla vanteilla tarkoitetaan tehtaalla asiakkaan toiveiden mukaan tehdyillä tai muutetuilla vanteilla.

5.Hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Vanteet eivät sisällä soviterenkaita, pultteja tai muttereita tai mitään muutakaan ellei niin tuotekuvauksessa luvata.
BestDrive Suutarila pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. BestDrive Suutarila pyrkii siihen, että verkkokaupassa esitetyt hinnat olisivat aina oikeat ja ajantasaiset, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellinen hinta ei sido BestDrive Suutarilaa

Verkkokaupan ja myymälöiden hinnoissa voi olla eroja. Verkkokaupan tarjoukset eivät ole voimassa myymälässä ellei toisin ole ilmoitettu. Myöskään myymälän tarjoukset eivät ole voimassa verkkokaupassa ellei toisin ole ilmoitettu.

6.Tuotteiden saatavuus

BestDrive Suutarilalla on runsas valikoima monenlaisia autotuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus vaihtelevat. BestDrive Suutarila ei voi myöntää mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Myös vakiovalikoimaan kuuluvat tuotteet saattavat esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi olla tilapäisesti loppuunmyyty. BestDrive Suutarila pyrkii pitämään verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista.

Mikäli tilattu tuote, joka on verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että tuotteen toimitus viivästyy arvioidusta toimitusajankohdasta, BestDrive Suutarila välittömästi tilanteen havaittuaan ilmoittaa asiasta asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelimeen. Jos tuotteen toimitus tuotteen tilapäisen loppumisen vuoksi viivästyy enemmän kuin 30 päivää, menetellään alla olevien ehtojen mukaisesti siten kuin tuotetta ei olisi lainkaan saatavilla, paitsi jos asiakkaan kanssa toisin sovitaan.
Mikäli kuitenkin verkkokaupassa on ilmoitettu, että tuotetta ei ole varastossa ja annettu arvio ajankohdasta, jolloin tuotetta on saatavilla, asiakkaan katsotaan tilauksen tehdessään hyväksyneen sen, että tällaisen tilapäisesti loppuneen tuotteen toimitusaika lasketaan siitä hetkestä, jolloin tuote on ilmoitettu olevan saatavilla.

Verkkokaupassa myydään myös tilaustuotteita eli tuotteita, jotka tilataan vasta, kun asiakas on tehnyt tilauksen. Mikäli asiakas tilaa tällaisen tilaustuotteen, asiakkaan katsotaan hyväksyneen verkkokaupassa ilmoitettu tilaustuotteen arvioitu toimitusaika, vaikka se olisi normaalia näiden ehtojen mukaista varastossa olevien tuotteiden toimitusaikaa pidempi.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla, BestDrive Suutarila varaa oikeuden toimittaa asiakkaalle korvaava tuote, joka on käyttötarkoitukseltaan vastaava ja laadultaan vähintään yhtä hyvä kuin tilattu tuote. Korvaavan tuotteen hinta ei saa ylittää tilattua tuotetta, ellei asiakas hyväksy korkeampaa hintaa. Mikäli korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla, kaupan katsotaan kyseisen tuotteen osalta peruuntuneen. Tällöin tuotteen ostamista varten mahdollisesti myönnetty kuluttajaluotto peruuntuu vastaavasti kyseisen tuotteen osalta.
Jos asiakas on kuitenkin jo maksanut tuotteen, BestDrive Suutarila palauttaa Aasiakkaalle hinnan, jonka asiakas on tuotteesta maksanut. Palautus tehdään asiakkaan ilmoittamia pankkiyhteystietoja käyttäen.

7.Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen maksu-/tilaustapahtuman jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Mikäli asiakas on rekisteröitynyt kanta-asiakkaaksi, asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön sekä tilaushistoriansa myös kirjautumalla omille sivuilleen. BestDrive Suutarilalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.

8.Toimitustavat ja toimituskulut

Tuotteet toimitetaan asiakkaalle pakettina asiakkaan valitsemalla tavalla asiakkaan valitsemaan Postin noutopisteeseen (”nouto”). Lähetyksillä, joiden mitat ylittävät noutopisteiden asettamat rajat, toimitetaan aina kotiinkuljetuksella lisäkustannuksella. BestDrive Suutarila sopii tästä asiakkaan kanssa etukäteen.

Kotiinkuljetuksessa paketit toimitetaan suoraan asiakkaan kotiin ma-pe klo 9-21 (kello 21 asti vain suurimmissa kaupungeissa). Kuljetusliike sopii asiakkaan kanssa toimituksen ajankohdan puhelimitse käyttäen asiakkaan ilmoittamaa puhelinnumeroa.
BestDrive Suutarila pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle noin 2–5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli tilauksen toimittaminen viivästyy, BestDrive Suutarila pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle viivästyksestä asiakkaan antamia yhteystietoja käyttäen ja antamaan asiakkaalle arvion toimitusajankohdasta.

BestDrive Suutarila ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot BestDrive Suutarilalle tai laiminlyönyt ilmoittaa yhteystietojensa muuttumisen, taikka ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.
Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä yksilöitävät toimituskulut kustakin tilauksesta. Noutamatta jääneestä tilauksesta, BestDrive Suutarilalla on oikeus vähentää lähetyskulut palautettavasta summasta. Kustomoituja vanteita ei voi palauttaa eikä ennakkomaksua palauteta asiakkaalle.

9.Maksutavat

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi asiakaan tilaus etenee käsittely- ja toimitusvaiheeseen.
Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä tai BestDrive Suutarila yhteistyökumppanin Klarna Oy:n myöntämillä maksutavoilla, joita ovat lasku, tililuotto ja osamaksu.

Klarna Checkout * TULOSSA *

Meillä voit maksaa helposti ja turvallisesti Klarnalla.

Sinun ei tarvitse maksaa ennen kuin olet vastaanottanut tilauksesi, eikä kirjoittaa kortin numeroa tai salasanaa ostoksia tehdessäsi.

Halutessasi voit tietenkin maksaa myös kortilla tai suoraan verkkopankista.

Klarna lasku

Turvallinen ja helppo maksutapa
Saat tilaamasi tuotteet heti ennen maksua
Maksuaikaa 14 vuorokautta
Saat laskun sähköpostiisi, kun tilaus on toimitettu

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi asiakaan tilaus etenee käsittely- ja toimitusvaiheeseen. Asiakkaan hyväksyessä maksutapahtuman verkkokaupassa, hyväksyy Asiakas samalla maksuvelvollisuuden.

10.Peruutusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta pois lukien kustomoidut tuotteet. Asiakkaan tulee toimittaa tuote BestDrive Suutarilalle alkuperäispakkauksessa ja liittää palautettavaan tuotteeseen palautussopimuksen yhteydessä saamansa palautuslomake täytettynä. Asiakas voi jättää palautuksen Postin tai Matkahuollon toimipisteisiin sekä BestDrive Suutarilaan. Asennettuja tai käytettyjä vanteita tai tarvikkeita ei voi palauttaa. Edellämainituista seikoista johtuen jos tuote palautetaan, ei BestDrive Suutarilalla ole velvollisuutta palauttaa asiakkaan maksamia varoja.

Peruutusoikeuden käyttämisen edellytyksenä on, että tuotteessa eikä tuotteen alkuperäispakkauksessa ole käytön jälkiä, tuote on edelleen alkuperäispakkauksessaan ja myytävissä edelleen. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty. On BestDrive Suutarilalla oikeus periä arvoalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Tilauksen yhteydessä syntyneitä toimituskustannuksia emme maksa takaisin, koska kaupalle on kertynyt kustannuksia.

BestDrive Suutarila hyvittää peruutettujen tuotteiden arvon käyttäen asiakkaan palautuslomakkeessa ilmoittamia pankkiyhteystietoja. Jos tuotteen ostamista varten on myönnetty kuluttajaluotto, peruuntuu luotto peruutettujen tuotteiden osalta, jolloin luotonantaja palauttaa mahdollisesti veloitetut peruutettuja tuotteita koskevat luottokustannukset asiakkaan tilille. Peruutettujen tuotteiden arvo hyvitetään asiakkaan tilille viimeistään 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta BestDrive Suutarilan –verkkokaupan varastolla.
BestDrive Suutarila voi pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes peruutettu tuote on vastaanotettu BestDrive Suutarila –verkkokaupan varastolla tai kunnes asiakas on esittänyt luotettavaa näyttöä tuotteen palautuksesta.

11.Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatiot

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä BestDrive Suutarilan asiakaspalveluun

12.Takuu

Verkkokaupassa myytävien tuotteiden valmistajat saattavat myöntää niin sanotun valmistajan takuun tuotteilleen. BestDrive Suutarila ei vastaa mistään tällaisista muiden tahojen myöntämistä takuista, eli kaikki takuuseen liittyvät seikat ovat takuunantajan vastuulla ja asiakkaan tulee kääntyä suoraan takuunantajan puoleen takuuta koskevissa asioissa. Mikäli tuotteen tiedoissa ei ole erikseen mainittu, normaali takuu ei koske ammattikäyttöä tai asennettua tuotetta. Renkaan asennus vanteelle katsotaan asennukseksi.

13.Ylivoimainen este

BestDrive Suutarila ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksista, joka johtuu BestDrive Suutarilan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa BestDrive Suutarila noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaakseen ja tarkistettuaan, haluaako asiakas yhä pysyä sopimuksessa.

14.Sovellettava lainsäädäntö ja riitojen ratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet.

Riitatilanteissa asiakas voi olla yhteydessä maksuttomaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, puh: 029 553 6901. Numero palvelee valtakunnallisesti arkisin klo 9.00–1 5.00.
Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomessa Helsingin käräjäoikeudessa. asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

15.Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa ongelmatilanteissa olemaan yhteydessä BestDrive Suutarilan asiakaspalveluun, sähköposti:

16.Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokauppaa ylläpitää:
Helsingin Rengashotelli Oy
y-tunnus: 2352250-6
Henrik Forsiuksen tie 39
00750 Helsinki
SUOMI

Call Now Button